Η γυμναστική στην πανδημία

Το κλείσιμο στο σπίτι και οι διακοπές για πολλούς και πολλές από εμάς σήμανε και σε αύξηση του βάρους μας, η οποία συνηγορεί στην ανάπτυξη του κινδύνου εμφάνισης πολλών νοσημάτων, μεταξύ του οποίου και του καρκίνου μαστού. Ωστόσο, οι συνθήκες ενός γυμναστηρίου μπορεί να αποδειχτούν άκρως επικίνδυνες για τη μετάδοση του κορωνοϊού, που θα συνεχίσει να αποτελεί τον νούμερο ένα κίνδυνο για τη δημόσια υγεία έως ότου βρεθεί ικανοποιητική φαρμακευτική αντιμετώπιση ή το πολυαναμενόμενο εμβόλιο.

Σύμφωνα με αμερικάνικη έρευνα, ο μέσος Αμερικανός που έμεινε σε κατ’ οίκον περιορισμό τις ημέρες του lockdown πήρε κατά μέσο όρο 4.5 κιλά.

Ο πρόεδρος του Αμερικανικού Συμβουλίου Άσκησης έδωσε ορισμένες κατευθυντήριες οδηγίες σε όσους επιθυμούν να γυμναστούν και σε συνδυασμό με την κατάλληλη διατροφή να χάσουν τα επιπλέον κιλά. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουμε αυτές που ακόμη και αν δεν εφαρμόζονται από τα γυμναστήρια της χώρας μας, εξασφαλίζουν σε έναν βαθμό την πρόληψη της πανδημίας και θα πρέπει να πιέσουμε να εφαρμοστούν:

Αποφύγετε τις κλειστές αίθουσες γυμναστικής, όπως τα μικρά στούντιο ποδηλασίας ή τις μικρές κλειστές αίθουσες προγραμμάτων γυμναστικής, όπου τα μικρόβια μεταδίδονται εύκολα.

Επιλέξτε γυμναστήρια που τηρούν τα μέτρα ασφαλείας. Διενεργούν ελέγχους θερμοκρασίας σε όσους εισέρχονται στον χώρο τους, έχουν διάφορα σημεία με αντισηπτικά υγρά και μαντηλάκια, καθαρίζουν συνεχώς τα όργανα γυμναστικής και κυρίως σε κάθε αλλαγή τάξης και βάζουν συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών ανά τετραγωνικά.

Οι μάσκες δεν είναι εφικτό να εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια της άσκησης, διότι η ένταση των ασκήσεων δεν μπορεί να αυξηθεί και τα προγράμματα δεν μπορούν να διενεργηθούν σωστά. Για αυτό και επιβάλλεται να παραμένουν λίγα άτομα ανά χώρο, τηρώντας την απόσταση των δύο μέτρων.

Στους εξωτερικούς χώρους εκγύμνασης δεν χρειάζεται να φοράτε μάσκες. Ούτε στο τρέξιμο, ούτε στο περπάτημα. Ωστόσο σε προγράμματα εκγύμνασης θα πρέπει να τηρείται η απόσταση των δύο μέτρων, ακόμη και στους εξωτερικούς χώρους.

Τέλος, σκεφτείτε την εναλλακτική να γυμναστείτε σπίτι, στην ασφάλεια του δικού σας χώρου, με τη βοήθεια ενός ή πολλών γυμναστών της επιλογής σας, μέσα από τα κανάλια γυμναστικής του youtube. Υπέροχα προγράμματα γυμναστικής για όλα τα επίπεδα, από γυναίκες και άντρες γυμναστές με χιλιάδες followers, μας κρατούν γυμνασμένους και ασφαλείς, μέχρι να περάσει η πανδημία.

Πηγή: acefitness org